Az innovatív, kreatív és önkéntes közösségeket díjazták - A Youth Hungary Konferencián idén másodjára adták át az új nemzedék díjat

Az Új Nemzedék Központ Nonprofit Kft. (ÚNK) az EFOP-1.2.3-VEKOP-15-2015-00001 „Komplex Ifjúsági Fejlesztések – Új Nemzedék Újratöltve” kiemelt európai uniós projekt keretében a december 12-én Youth Hungary – Az Új Nemzedék konferencia címmel rendezett konferenciát, amelyen immár második alkalommal adták át az Új Nemzedék Díjat. A konferencián bemutatták, hogy az elérhetetlennek tűnő Y és Z generációt, hogyan lehet hatékonyan elérni.

Idén a budakalászi „Közösjég” projektje nyerte az Új Nemzedék Díjat. A kezdeményezés célja nem csupán egy 525 négyzetméteres műjégpályát építése volt, hanem egy mindenki számára elérhető, új közösségi tér létrehozása is. Ennek eléréséhez számtalan önkéntes munkájára és széles körű társadalmi együttműködésre volt szükség. A pálya két éve nonprofit alapon működik, amely újító kezdeményezésként tanulási és magatartási zavarral küzdő gyermekek számára fejlesztő célú korcsolyaoktatásokat szervez.

Az Új Nemzedék Központ 2017. november 3-án tette közzé felhívását, amelyre olyan projektek jelölését várták, amelyekben a leginkább egyesül az innováció, az együttműködés és az önkéntesség hármasa.
A beérkezett 56 egyedi jelölésből a szakmai zsűri értékelése alapján kiválasztásra került a legjobb 10 projekt. A pályaművekre az ujnemzedek.hu magazinoldalán lehetett szavazni, melynek eredményeként közel 3000 szavazattal a budakalászi kezdeményezés került ki győztesként. A díjazott egy különleges LitraConból készült díjat, valamint egy 1 millió forint értékű kommunikációs támogatást is nyert.

dr. Illés Boglárka a megnyitó beszédében elmondta, fontosnak tartja a generációk közötti kommunikációt, annak a fejlesztését, így a Youth Hungary konferenciát is követendő kezdeményezésnek tartja. Az ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy nem szabad hagynunk, hogy a technológiai fejlődés és az azzal kialakuló online közösségek teljesen kiszorítsák a valós közösségeket. Fel kell hívni a figyelmet, a valós közösségekre, akik tenni akarnak és jutalmazni őket.

Dr. Nobilis Márton a konferencia házigazdája kiemelte, hogy a fiatalok mindennapjai jelölik ki a leginkább azokat az irányvonalakat, amelyekért dolgozni érdemes. Az ügyvezető szerint a fiatalok megértésével lehet a legpontosabban megnevezni azokat a célokat, amelyek mentén, a számukra leginkább előnyös döntések megszülethetnek. Az esemény ezért nem a generációk közötti különbségekről, hanem a megoldások felsorakoztatásáról szól. Ilyen célzottan Y és Z generáció megismerésére és megértésére fókuszáló eseményre ebben a formában korábban még nem volt példa Magyarországon – mutatott rá.

Sas István reklámpszichológus szerint a C, azaz „Connected” generáció tagjai, akik már az internet és a közösségi hálózatok világában szocializálódtak, más generáció által szinte megszólíthatatlanok. Az egyetlen lehetséges mód a velük való tömegkommunikációra, ha egy közülük való, általuk hitelesnek tekintett „nagykövet” közvetíti számukra üzenetünket. „Erre a fajta nagyköveti szerepre a talán az egyik legjobb példa Trunk Tamás” – aki szintén előadást tartott a konferencián - emelte ki előadása zárásaként. 

A Youth Hungary nemcsak egy szakmai konferencia, hanem egy valós találkozási ponttá vált az ország ifjúsággal foglalkozó szervezetei és szakemberei számára. Az esemény témája a fiatalok megszólítása, bevonása, valamint a velük való hatékony kommunikáció volt. Jelenleg talán nem is lehetne ennél aktuálisabb témát találni, hiszen az Y és Z generáció jellemzőinek megismerése és megértése kulcsfontosságú kérdéssé vált az oktatás, a munkaerőpiac, valamint a demográfiai folyamatok aspektusaiból egyaránt.

A Litraconból készült díjról 

A díjátadó során az elismerést Losonczi Áron találmányából, a Litraconból készült díj jelképezte. „A szakmai sikerek mellett fantasztikus érzés, hogy találmányomra büszkék a magyar emberek és mára már a Magyarországot reklámozó kampányfilmek és kiadványok mellett, díj formájában is megjelenik a Litracon®” - nyilatkozott a díjjal kapcsolatban a feltaláló. Losonczi Áron szerint a siker titka valószínűleg az, hogy ez az első építőanyag, amely két önmagában is meghatározó tulajdonságot ötvöz: a beton nehézségét, tömörségét és a fény könnyedségét, transzparenciáját. Az Új Nemzedék Díj is egy hasonló ötvözet, amely az innováció, az együttműködés és az önkéntesség hármasát egyszerre foglalja magában. A fiatal magyar okleveles építészmérnök fényáteresztő üvegbeton innovációját a Time Magazin 2004-ben az év egyik legjelentősebb találmányának nevezte, amelyet azóta is számtalan díjra jelöltek.

Galéria: