”Emberhalász”, avagy hogyan csalogassuk be a fiatalokat közösségi terünkbe

Általános információk a jó gyakorlatról
Jó gyakorlat elnevezése: 
”Emberhalász”, avagy hogyan csalogassuk be a fiatalokat közösségi terünkbe
Kapcsolattartó (k) adatai
Név: 
Domán Vivien
E-mail: 
domanvivien91 [at] gmail.vom
Telefon: 
-
Szervezet adatai
Név: 
Új Nemzedék Közösségi Tér - Eger
Település: 
Eger
E-mail: 
eger [at] unp.hu
Telefon: 
-
A gyakorlat leírása
Téma: 
Közösségi Tér, reklám
Jó gyakorlat rövid leírása: 
Az egri Közösségi Tér alapvetően egy belváros szívében elhelyezkedő utcában található, így az ajtó elé kitett apró modern dolgok vendégcsalogatóak, melyeket kreatívan használva növelni lehet a látogatók számát, érdekesebbé hívogatóbbá lehet tenni a Közösségi Teret. Az egri Közösségi Tér esetében az alábbiakat alkalmazták: - raklapok, melyeken az adott programajánlók színes krétával vannak felírva (mindig más, minden programnál változik) - a hét idézete az ablakon, motivációs, inspiráló idézet (hetente változik) - Karácsonyi visszaszámláló kartonon (minden nap változó számok) - Háladoboz (miért vagyok hálás idézet húzás dobozkából) - Tépj egy bókot, vagy amire szükséged lehet (Inspiráló cetlik)
Célcsoport: 
Alapvetően fiatalok, de sokak figyelmét felkelti, hangulatosabbá teszi az utcát
Célterület (földrajzi): 
Eger városa
A végzett tevékenység részletes bemutatása: 
A közösségi terek elé kihelyezett raklapokra kreatív módon írják ki az aktuális programokat, így az arra járók a figyelemfelkeltő tömör információkról érdeklődhetnek bent a térben. A színes kréták vidám hangulata sok embert beinvitál. Egy karácsonyi visszaszámlálót helyeztek az ajtó elé, amely mosolyt csal az arra járók arcára, emlékezteti őket, hogy hány nap van még Karácsonyig. Ezt minden reggel cserélik. Raklapokon hirdetik azt, hogy mikkel találkozhatnak bent náluk a fiatalok, vagy kortalan fiatalok, kismamák, babák: (csocsó, pingpong, xbox, baba mama kuckó….stb) a fő hogy modern figyelemfelkeltő módon legyen kint hirdetve. Az ablaküvegre egy hét idézete táblácskát tettek ki, mely motivációs idézetek hetente cserélődnek. Az inspiráció ugyanis minden emberre ráfér, főleg minden munkahét kezdetén. Ezt az üzentetet a Közösségi Tér munkatársai az instagramom és facebook profilon is meg szokták osztani. Egy háladobozkát is elhelyeztek, amelyből útravalóul bárki húzhat miért is hálás (családjáért, barátokért, mosolyért de vannak kreatívabb kényelmes pizsamámért, a friss levegőért). Készülnek egy kifogás dobozkával is hasonló felépítés alapján, ennél és a hála doboznál az elgondolkodtatás és a mosolycsalás egyaránt cél. A tépj egy bókot „alkalmazás” is népszerű az ajtóra kifüggesztett papirkáról bármely járókelő magával vihet egy bókot mely vidámabbá teheti a napját. A bókok hátára az elérhetőségeket is rá lehet szerkeszteni, ami tudatalatti PR-ként tud működni.
A jó gyakorlat célja: 
Alapvetően egy rövid- és egy hosszú távú célt is fel lehet vázolni: rövid távon szebbé tenni a járókelők napjait, motiválni, inspirálni őket, valamint elérni, hogy bejöjjenek a Közösségi Térbe, felfigyeljenek a Közösségi Térre. Hosszú távú cél, hogy a betérő fiatalok egy-egy újabb s mélyebb programon is részt vegyenek majd ezek által.
Szükségesség, rövid történet: 
A hagyományos hirdetőfelületekkel, szórólapokkal nehéz volt mozgósítani a fiatalokat. Az internet világában egyre több inger éri az embereket, magas a küszöb, ezért, ha akár a Közösségi Terek, akár mások át akarják lépni ezt az ingerküszöböt, kreatív eszközökhöz kell folyamodni. A legszínesebb és sokszínűbb módon kell utat találni az emberek jó értelemben vett halászásához.
Várt eredmény: 
Az apró kreatív ötletek révén egyre többen felfigyeljenek a Közösségi Térre és betérjenek, részt vegyenek a programokon. ”Ne feledjük, hogy egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel.„
Eredmény: 
Eddig nagyon sikeresnek bizonyult az elgondolás, növekedett azok száma, akik betérnek a Közösségi Térbe, de sokan vannak azok is, akik csak megállnak egy pillanatra, kizökkenve a rohanásból szemügyre venni a legújabb kitett dekorációt, táblát, stb.
A megvalósítás során felmerült problémák és tanulságok: 
A kevesebb néha több. Mindenképp fontos, hogy tömör, és okos gyakorlatokban kivitelezzük ötleteinket.
A megvalósításhoz szükséges erőforrás: 
A megvalósításhoz nagyon kevés dologra van szükség. Papír, toll, olló, és bármely olyan dolog, amely megtalálható környezetünkben és újrahasznosítható (raklap, karton, hungarocel stb.) ezen kívül esetleg nyomtató, számítógép.
Humánerőforrás: 
Kreatív, kézügyességgel rendelkező emberek
Finanszírozás: 
Minimális összegből megvalósítható
Infrastruktúra: 
-
Miért tekinthető jó gyakorlatnak?
Területalapú megközelítés: 
A Közösségi Tér elhelyezkedése jó alapot szolgáltat a gyakorlathoz, mivel forgalmas helyen található, így sok ember látja nap, mint nap a kihelyezett kreatív csalogatókat.
Alulról jövő kezdeményezés: 
-
Helyi szereplők bevonása: 
-
Együttműködő partnerek: 
-
Innovativitás: 
A reklám, PR tevékenység újszerű megközelítésben valósul meg
Nyilvánosság biztosítása: 
-
Fenntarthatóság: 
-
Adaptáció
Alkalmazhatóság más szerveteknél: 
Alapvetően minden típusú szervezetnél, egyesületnél alkalmazható, a lényeg, hogy minél színesebb, modernebb, figyelemfelkeltőbb eszközöket ragadjanak meg a fiatalok becsalogatására.
Az alkalmazhatóság feltételei, kötelező elemei: 
Újszerű, kreatív, figyelemfelkeltő eszközök, hirdetőfelületek
Alkalmazhatóság eltérő feltételek mellett: 
-