Konnekt Mentorprogram Módszertan röviden: Konnekt Módszertan

Általános információk a jó gyakorlatról
Jó gyakorlat elnevezése: 
Konnekt Mentorprogram Módszertan röviden: Konnekt Módszertan
Kapcsolattartó (k) adatai
Név: 
Stumpf Kata
E-mail: 
konnekt [at] knnkt.org
Telefon: 
+36 20 515 2435
Szervezet adatai
Név: 
Konnekt Egyesület
Település: 
Olasz
E-mail: 
konnekt [at] knnkt.org
Telefon: 
+36 20 515 2435
A gyakorlat leírása
Téma: 
Pályaorientáció, mentorálás. (tehetséggondozás, készségfejlesztés, önismeret)
Jó gyakorlat rövid leírása: 
A mentorprogram során középiskolás diákokat kötünk össze huszonéves mentorokkal. Egy diáknak egy mentora van, akivel 7 hónapon keresztül találkoznak. A személyes mentoráláson túl havi csapattalálkozókon készségfejlesztő és önismereti feladatokkal segítjük a diákokat.
Célcsoport: 
16-18 éves gimnazista diákok (10-12-es korosztály)
Célterület (földrajzi): 
Városi iskolák diákjai
A végzett tevékenység részletes bemutatása: 
Személyes mentor-diák találkozók: a mentor-diák párosok minimum havi kétszer találkoznak. A mentorálás folyamatát hét fázisra osztottuk fel (az önismereti alapoktól, az egyes irányok felfedezésén át a döntéshozásig), melyeket a diák személyére szabva követ a mentor. Beszélgetések szakmabeliekkel, felsőoktatási intézmény- és munkahely-látogatások: az egyesület kapcsolati hálójának segítségével a mentor felfedező találkozókat szervez a diákkal közösen, melyek során közösen elmennek egyetemekre, beülnek előadásokra, elbeszélgetnek egyetemistákkal, kifaggatnak egy tanárt vagy felkeresnek egy szakmabelit, belenéznek hogy dolgozik, milyenek a munkakörülmények, milyen a hangulat, milyenek a lehetőségek vagy egy adott munkahelyet térképeznek fel ily módon. Havi csapat találkozók: a közösséget kissebb csapatokra bontjuk, amiben havonta találkoznak mentorok és diákok közözen. Az alkalmak során készségfejlesztő tréningek, csapatépítő játékok, élménymegosztás és közös gondolkodás folyik. Nyitó- és zárókonferencia, mentorképzés
A jó gyakorlat célja: 
A Mentorprogram a diákok tudatos pályaorientációját segíti személyes mentoráláson keresztül. Célja, hogy valós információk és személyes példák által egy reális képet formáljanak a diákok az egyes szakmákról, iskoláról és képzésekről, valamint jobban megismerjék önmagukat és képességeiket. Ezen tapasztalás és információk birtokában a diák egy megalapozott döntést hozzon pályaválasztáskor, emellett elsajátítsa az útkeresésnek azt a módszerét mellyel más pályakeresési helyzetben könnyebben boldogulhat majd.
Szükségesség, rövid történet: 
• A diákok legtöbbször sztereotípiák és elvont célok alapján választanák pályát. • A diákok nincsenek kellően tisztában a saját képességeikkel, vágyaikkal és lehetőségeikkel. • A jelenlegi oktatási rendszer sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a lexikális tudás elsajátítására, mint az egyéni készségek fejlesztésére. • A munkaerőpiac rohamosan változik, a szülők, a tanárok és a diákok nehezen látják előre, hogy mire számíthat 3-5 év múlva az, aki most érettségizik. Az egyénközpontúság egy ilyen fontos döntésnél elengedhetetlen lenne. Önmaguk és a helyzetkép ismerete nélkül sokan elhagyják a pályájukat, vagy egy életet élnek le rossz pályán maradva, csupán azért, mert középiskolában nem segítette senki a tudatos választást. MI EZT SZERETNÉNK ELKERÜLNI.
Várt eredmény: 
n.a
Eredmény: 
n.a
A megvalósítás során felmerült problémák és tanulságok: 
n.a
A megvalósításhoz szükséges erőforrás: 
n.a
Humánerőforrás: 
n.a
Finanszírozás: 
n.a
Infrastruktúra: 
KonnekTár: online platform, mely tartalmazza az aláppiakat: mentorkézikönyv, diákkézikönyv, hasznos információk, eszközök és általános információk. Ezek az anyagink szabadon használhatóak a mentoraink és diákjaink számára.
Miért tekinthető jó gyakorlatnak?
Területalapú megközelítés: 
n.a
Alulról jövő kezdeményezés: 
n.a
Helyi szereplők bevonása: 
n.a
Együttműködő partnerek: 
Középiskolákkal (hírdetés, toborzás), trénerekkel, helyszínekkel (csapattalálkozók és konferenciák helyszínei).
Innovativitás: 
A program során 70-100 diákot mentoráltunk ezidáig évente. Két éve elkezdtünk vidékre is terjeszkedni, kisebb csapatok Miskolcon és Nyíregyházán indultak. A program eredményessége megkérdőjelezhetetlen. A diákok magasabb fokú önismeretre tesznek szert, közösségi élményben van részük, tisztázódnak az irányaik, betekintést nyernek az általuk választott szakmákba, mindemellett elsajátítják az útkereséshez való helyes hozzáállást. Meglátják a mentori szerep fontosságát, fejlődik a kérdezési és kezdeményező készségük és a közösségi élmény megtapasztalásával továbbviszik a kisközösségek fontosságát. A mentorok szintén fejlődnek önismeretben, mentorálási készségekben, épül a kapcsolati tőkéjük és továbbviszik a mentorálás és közösségfókuszú szemléletet. 2.4.2 A program sikere nagyban függ a diák és mentor elkötelezettségétől, a jó párosítástól és a visszajelzésfókuszú, rugalmas hozzáállástól. 2.4.3 Egy diák visszajelzése: “A mentorprogram válaszokat adott. Válaszokat azokra a kérdéseimre, amelyeket nap, mint nap lefuttattam a fejemben. Mi legyen az érettségi után? Mit szeretnék az élettől, egyáltalán mit akarok elérni? Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki a fejében lévő zűrzavartól nem tudott eljutni egyről a kettőre. Nekem az utolsó mentsváram volt a Konnekt, majd pedig életem egyik legjobb döntésévé vált. Hihetetlen, hogy mennyire hatékonyan, precízen, de mégis lazán kezelik a helyzetet mind a programvezetők, mind a mentorok. A találkozók felejthetetlen élménnyé váltak. De, hogy mit köszönhetek a Konnektnek? Az útmutatást, a támogatást, a rengeteg belénk fektetett energiát, az eseménydús estéket, de nem utolsó sorban a remek társaságot. Annyira megszerettem az egész programot és annak célkitűzését, hogy továbbra is részese szeretnék lenni. Az én választásom már megvan köszönhetően Nekik.”
Nyilvánosság biztosítása: 
A Konnekt Egyesület hozzájárul ahhoz, hogy a fent leírtak nyilvánosságra kerüljenek.
Fenntarthatóság: 
n.a
Adaptáció
Alkalmazhatóság más szerveteknél: 
n.a
Az alkalmazhatóság feltételei, kötelező elemei: 
n.a
Alkalmazhatóság eltérő feltételek mellett: 
n.a