Óriás Twister

Általános információk a jó gyakorlatról
Jó gyakorlat elnevezése: 
Óriás Twister
Kapcsolattartó (k) adatai
Név: 
Hlavács Éva
E-mail: 
evahlavacs [at] gmail.com
Telefon: 
06-20/328-1082
Szervezet adatai
Név: 
Hlavács Éva
Település: 
Eger
E-mail: 
evahlavacs [at] gmail.com
Telefon: 
06-20/328-1082
A gyakorlat leírása
Téma: 
társasjáték
Jó gyakorlat rövid leírása: 
Ez egy olyan társas játék, ami fiataloknak szól, az eredeti twiszteren alapul csak nagyobb létszámmal és költséghatékonyan lehet játszani például táborokban, csoportfoglalkozások alkalmával, fesztivál kitelepüléseken.
Célcsoport: 
fiatalok
Célterület (földrajzi): 
nincs meghatározva
A végzett tevékenység részletes bemutatása: 
Előkészítés: Egy nagyobb beton felületre sorokba fel kell rajzolni a színes krétákkal a köröket (műanyag tál, vagy bármilyen kör sablon segítségével, érdemes legalább egy 15-20 cm átmérőjű sablont választani), amik a játékpályát fogják adni. 1-1 sorba csak 1 színt kell használni.Egy sorba játékos számtól függően érdemes jó sok kört rajzolni (legalább 30-40 kört egy sorba) Ha pedig úgy ad lehetőséget a tér, akkor ha egy ilyen 4es sor pálya elkészült még közvetlenül mellé lehet plusz 4 sort rajzolni. A színek piros, sárga, kék és zöld. (ettől eltérő is lehet, ha másféle színek vannak a krétásdobozban.) Ezekhez a színekhez kell készíteni kartonpapírből egy négyzetet, amit negyedekre osztunk,a negyedek fogják jelölni a bal kéz, bal láb, jobb kéz, jobb láb részt és ezeket a negyedeket kell olyan színekre osztani, amilyen körök a játékterületre kerültek. (minta a képen) Ez lesz ami megmutatja, hogy a játékosnak éppen melyik kezét, vagy lábát kell melyik színre helyezni. Ehhez középre helyezünk kartonból egy nyilat amit egy kapoccsal rögzítünk, hogy a nyíl pörgethető legyen. Játékszabály: A játék során sorsolni kell, hogy a következő játékos melyik kezével vagy lábával következik, és melyik színre fogja azt rakni. Ehhez egy mutatós forgatókészüléket használunk, vagy bármi mást, amivel a sorsolást megtehetjük (akár dobókockával is). A forgatóberendezés körlapja négy részre van osztva (ezek jelentik a két kezet és két lábat), a negyedek további négy részre a színek szerint. Szabályok A játékosokat két csapatba osztjuk (illetve célszerűen egy segítő személy) felváltva sorsolunk egy végtagot (bal kéz, jobb kéz, bal láb, jobb láb) és egy színt. A csapatok a kisorsolt végtagját egy szabad, kisorsolt színű körre helyezi. Ha a megadott végtagja már olyan színen van, akkor kötelezően át kell helyeznie másik körre. Amelyik játékos a kezein és lábain kívül más testrészét is a földre rakja (pl. leül), az kiesik a játékból. Az a játékos és csapata nyer, aki utoljára marad benn a játékban.
A jó gyakorlat célja: 
Cél a figyelem felkeltése, fiatalok bevonása és az élmény adás. Hiszünk abban, hogyha valaki egy szervezetnél élményt kap, akkor utána sokkal nyitottabb és éérdeklődőbb lesz a többi szolgáltatás iránt, és egy közvetlen teret tudunk biztosítani a játékkal.
Szükségesség, rövid történet: 
Szerettünk volna egy olyan játékot, amit élveznek a fiatalok, fesztiválon, vagy egyéb kitepelülésen, táborban és könnyen, alacsony költségvetéssel is megvalósítható és szívesen beszállnak a fiatalok. A játékban élményt kapnak, közben lehet velük beszélgetni, bemutatni az egyéb szolgáltatásunkat, lehetőségeket és mindezek mellett látványos, és odavonza az érdeklődőket.
Várt eredmény: 
Fiatalok bevonása. Tájékoztatás a játék közben a többi lehetőségről. Kapcsolatteremtés. Élményt adni, hogy maradandó emlék maradjon számukra a program és így a szervezet is.
Eredmény: 
A fiatalok jól érezték magukat a játék közben, ehetett velük beszélgetni közben. A program végére érdeklődőek és nyitottak voltak minden más lehetőségre is. Kíváncsiak voltak mivel foglalkozunk még.
A megvalósítás során felmerült problémák és tanulságok: 
A megvalósításhoz egy forgalomtól mentes betonozott tér szükséges. Esőben nem alkalmazható.
A megvalósításhoz szükséges erőforrás: 
human és finanszírozás
Humánerőforrás: 
Egy fő játékvezető, aki felrajzolja a pályát és forgatja a táblát.
Finanszírozás: 
Szükséges hozzá egy doboz kréta, egy forgató tábla és egy bármilyen kör alakú tárgy sablonnak (papír vagy műanyag tányér, papír körsablon, stb.).
Infrastruktúra: 
Egy olyan hely szükséges ahol van legalább egy egybefüggő 2*3 négyzetméteres betonfelület, ahova lehet krétával rajzolni.
Miért tekinthető jó gyakorlatnak?
Területalapú megközelítés: 
Területtől független a jó gyakorlat. Mindenhol alkalmazható, ahol egy megfelelő méretű beton terület van. Nincs összefüggésben a területi elhelyezkedéssel.
Alulról jövő kezdeményezés: 
Igen, az igény határozta meg, hogy létrejöjjön ez a játék, amivel akár 20-25 ő is tud játszani.
Helyi szereplők bevonása: 
Nem történt meg más szereplő
Együttműködő partnerek: 
Nem voltak együttműködő partnerek.
Innovativitás: 
Eddig olyan játékkal nem találkoztunk amit ennyi ember játszhat és minimális költségből megvalósítható, ami bevonja és ott is tartja az érdeklődőket.
Nyilvánosság biztosítása: 
Külön reklámozást nem igényel, mivel látványos és odavonza az érdeklődőket.
Fenntarthatóság: 
A felrajzolt pálya a következő esőig, vagy míg le nem kopik addig használható és bármikor újra rajzolható, a forgató tábla pedig csak egyszer kell megcsinálni.
Adaptáció
Alkalmazhatóság más szerveteknél: 
Bárki más is alkalmazhatja.
Az alkalmazhatóság feltételei, kötelező elemei: 
Nincsen feltétel vagy kötelező elem.
Alkalmazhatóság eltérő feltételek mellett: 
Ahol adott a betonfelület és a minimális eszköz ott a játék alkalmazható.