Munkavállalás és a Z generáció

Az alábbi, 2016-os tanulmány egy online adatfelvételen alapuló kutatás eredményeit mutatja be, amely a hamarosan a munkaerő-piacra lépő Z generáció tagjainak munkavállalási attitűdjeit igyekezett feltárni.

A kutatásból többek között kiderült, hogy a Z generáció tagjainak több mint harmada csupán néhány hónapot tölt munkahelyén, de összességében 70 százalékuk egy évnél tovább nem marad egy munkahelyen: Egyáltalán nem probléma számukra tovább állni, ha valamiért nem tetszik a munkahelyük. Izgalmas kérdésként merül fel, hogy ez egyszerű útkeresést jelent vagy a munkaéveik első szakaszában egyszerűen csak minél több mindent akarnak kipróbálni, vagy ez a generáció később sem akar majd megállapodni és egy helyen évtizedeket eltölteni.

A tanulmány kitér még a Z generáció nyelvtudására, legfontosabb céljaira, valamint a munkahellyel kapcsolatos elvárásaira.

Teljes terjedelmében az alábbi linken érhető el: http://www.gkidigital.hu/2016/06/15/igy-velekedik-a-munkarol-a-z-generacio